26 juni 2007

(T) Försäljaren

Jag har flyttat två gånger på ganska kort tid. Första gången jag flyttade var det telefonförsäljare som ringde en hel del, kan man säga. Tre samtal per kväll var inget ovanligt. I min nuvarande lägenhet som jag bott i sedan November har jag inte fått ett enda telefonsamtal. Until yesterday:

T = Telefonförsäljaren
M = Jag (jo, fantastiskt logiskt..)

T: Hej jag ringer från (what ever, alla är lika osmidiga..), du har ett mobilabonnemang hos oss?
M: Ja, jo, det stämmer
T: Din bindningstid har gått ut, vad vill du göra?
M: Eh, ok. Måste jag göra något?
T: Nej, men jag tänkte om du inte vill förlänga bindningstiden
M: Nej tack! Inte om man inte måste
T: Nej, här måste man inget. Vad har du för mobiltelefon?
M: En bla, bla..
T: Ok, du vill inte köpa en bla, bla telefon till bla, bla pris med en bindningstid på 18 månader?
M: Nej, jag är nöjd min min mobil
T: Aha, ok.. Jaha, då är allt bra då.. Jo, eh.. Jag kanske ska fråga, är du nöjd med abonnemanget annars?
M: Ja, jag är nöjd

(suck)

Inga kommentarer: