18 juni 2007

Dagdrivare (i största allmänhet)

Första dagen på semestern. Man jobbar och jobbar och när man blir ledig funderar man på vad man ska göra.. Sjukt. Har idag även funderat på människor som inte är på ngt jobb. Tänk dig en Tisdag i November, skittråkigt, jag vet. Men om du mot förmodan inte skulle jobba denna dag och beger dig till ett Ikea eller Ica maxi, säg kl tjugo över två. Skit mycket folk, förmodligen. Varför då? Varför jobbar inte folk? Jag vet att det finns folk som inte har ngt jobb men fan, det är för mycket folk. När jag är ledig en "konstig" dag och träffar någon man känner igen från arbetet, då känner jag ett visst obehag. Han/hon kanske tror att jag sjukskrivit mig fast jag inte är sjuk.. Kan det vara så att alla tänker så, och att alla icke arbetslösa faktiskt har semester..

Tveksamt..

Inga kommentarer: