09 juni 2007

Sport*

Poker, är det en sport? Det står med på sportsidorna i tidningen. Men om det nu är det så undrar jag - nätpoker, hur är det med det? Trav har en hel del sidor i sportbilagorna också, men sport? Fotboll? Just ja, nu är jag dum i huvudet. Springa efter boll är ju givetvis en sport. Boxning? (inte, tycker många) Hockey? Men.. Just ja. Det är ju där man slåss. Utan handskar. Det hör liksom till spelet. Det blir ju så mycket känslor i hockey. Det är lite "speciellt", så fysiskt. Svårt att jämföra med ngt annat.. Jo, tjena.. Handboll. Är inte det fysiskt. När såg du en handbollspelare slåss senast? När kommer första anmälan om misshandel mot en hockey spelare? Inte för att jag bryr mig. Men det blir ett jäkla liv så fort det händer ngt liknande i ngn annan sport. Vad är hemligheten med hockey? "Det hör till sporten" funkar inte på mig..

*sport [spår_t: ] sporten sporter subst.
verksamhet där man tränar kroppen för nöjes skull el. för att tävla

Inga kommentarer: