28 juni 2007

Dagens fundering

Vad är det för fel på folk som inte svarar i telefon. Jag har ett par kompisar som aldrig eller sällan svarar när man ringer. Ah, jo men det kanske är dig det är fel på tänker du. Visst, det skulle ju kunna vara så men när det gäller dessa två verkar det gälla samtliga som ringer, faktiskt.. Varför?
Jag tycker själv att jag är bra, kanske t.o.m riktigt bra, på att svara när någon ringer. Ok, det händer att jag kanske inte kan svara för att jag gör ngt som gör att jag inte kan svara. Men då kan man väl för fan ringa upp när man är klar, eller?
Grejen med dessa människor är att (vad jag sett) de ska ha den absolut senaste mobiltelefonen som finns.. Alltid. Hemtelefon saknas.
--
Svenskt uppslagsord
mobiltelefon [²mob'i:ltelefå:n
] -telefonen -telefoner subst.
trådlös telefon som man kan ha i bilen, båten o dyl

--
Inget för dessa, med andra ord.
Men det är förmodligen bara jag som är lite gammalmodig. Man kan ju göra så mycket mer med en mobiltelefon nu för tiden.. Kolla iphone bara.

Inga kommentarer: