26 juni 2007

Köping

I en annan del av Köping kommer tillbaka. Nya avsnitt spelas in i sommar och visas förmodligen under vintern 2007-2008. För dig som inte har en aning om vad det är och undrar. Kolla på repriserna av första säsongen som börjar nu på Lördag 30:e juni kl: 19.30 i tv 4.



Mats, Micke, Tobbe, Linda i en annan del av Köping.

Tobbe i serien slängde ur sig en hel del kommentarer i första säsongen. Här kommer en del:

  • "Har du druckit whisky?" Tobbe försöker få igång snacket med bänkgrannen under bowlingen.
  • "Jävla latmask!" Tobbe kommenterar sin rullstolsburne kompis som får lite hjälp under längdhoppet.
  • "Har ni ont i huvudet, era jävlar?" Tobbe småsnackar med publiken när han medverkar i en teaterföreställning.
  • "Kommer du från Finland, gubbjävel?" Tobbe till grannen på bussen till Stockholm.
  • "Jag tror att jag har fått eksem i mig"
  • "Jag tror att jag har fått eksem i ögonen"
  • "Jag har lite problem med tån. Den har gått sönder"
  • "Har du inget brännvin?" Tobbe svarar på frågan om han vill ha fler köttbullar till middagen.
  • "Koskenkorva!" Allmänt glädjetjut under friluftsdag.
  • "Micke, nu tar du bollen, annars jävlar..." Peptalk med Micke som står i fotbollsmålet

Info, citat: TV 4

1 kommentar:

Anonym sa...

Tobbe är Nr:1. D.v.s skönast i sverige!