21 augusti 2007

Slogans

Sitter och slentrian surfar, utan varken mening eller mål som Lisa Nilsson skulle säga. Äter på dessa små ostkuber från den skrattande kon. Vad är det för namn? Hur lyckas vissa slogans och namn från företag ta sig hela vägen från dålig ide´ut i produktion? Vissa företag verkar inte hitta bromsen över huvud taget och kör med ögonbindel, rätt ut i snårskogen.
.
Man har så kul med Toffifee. Kul? Reklamfilmen följer den idiotiska sloganen och gör det ännu lite mer irriterande. Bäst är kanske våra svenska kommuners slogans:
.
"Grums – så mycket mer än du tror"
"When in Europe, don‘t miss Skurup"
"Vingåker – en promille kan inte ha fel!"
"Kristianstad - Spirit of food"
"Malung - 41 kvadratkilometer med utveckling"
"Orsa - Dalarnas Riviera"
.
Håll koll på kommunskyltarna i framtiden, de är fantastiska! Jag vill bo överallt!


Inga kommentarer: