02 augusti 2007

Kampen

Jag börjar fundera på om jag eventuellt inte kan leva utan diskmaskin. I alla tidigare lägenheter har det funnits en men inte nu, inte här. Det är en kamp med disken. Jag är skitdålig på att diska. Samma sak varje vecka.

Jo, den här veckan ska jag hålla efter disken och diska det som blir efter varje dag istället.

Tjena.

Äh, det är ju ingen disk alls. Jag väntar tills imorgon i stället.

Jag lär mig aldrig. Och släpar ner nya saker att diska hela tiden. Varför ska jag ta nya glas hela tiden. I helgen drack jag en öl hemma. Dagen efter skulle jag dricka vatten och tog ett nytt glas för det kändes sådär att dricka ur det gamla ölglaset. Inga konstigheter med det. Men det rullade på hela veckan. Äh, jag tar ett nytt glas. Det här kanske är ölglaset.
Undrar vad en liten diskmaskin kostar i dagens läge? Måste kolla upp detta.

Inga kommentarer: