29 augusti 2007

Morgon

.
Har vaknat fyra, halv fem varje morgon i flera dagar. Pigg som efter flera koppar kaffe och som ett spett ligger man i sängen. Tidningen, det måste vara när tidningen kommer på morgonen. Rasslet i brevlådan får mig att vakna. Det var tanken, tills imorse när jag vaknade 04.10 och hörde hela proceduren när tidningsbudet anlände utanför porten, tog hissen, delade ut tidningarna och lämnade huset. En och en halv timme (cirkus) senare somnade jag igen. Vad är hemligheten?

Jag har fått antytt att jag har nått den åldern att man gör så. Och jag vet iofs att pappa, han gör ju så. Väntar på att tidningen ska dimpa ner i brevlådan för att kunna gå upp och äta frukost. Halv fem på morgonen! Ska det ha med en speciell ålder att göra? Det är ju för fan sjukt..!

Inga kommentarer: