05 augusti 2007

Gamla

Det blev en ganska ordentlig utgång igår. Det kan kanske behövas ibland. Startade på Nation där vi drack sex stora starköl och käkade en nacho tallrik för 145:- Det är lite billigare på Nation, eller lite annat, kan man säga. Fortsatte till Bullit där vi mötte upp två andra kamrater. Kvällen avslutades på Flustret, i vanlig utgångs ordning.

Har matat två gamla katt tanter idag. Vet inte riktigt hur gamla de är men de är gamla. Den ena av de två tror jag inte hör ngt över huvud taget längre. Stackaren.. Låste upp dörren idag och hon satt precis innanför, med baken mot mig. Ingen reaktion över huvud taget så jag sträckte fram handen och klappade henne lite på huvudet. Då kom ett förvånat jam, helt ovetandes att jag fanns där.

Det är inte maten som lockar när man kommer på besök. Det är uteplatsen på baksidan av huset. Idag var en bra dag för katterna. Jag somnade i soffan med dörren ut dit öppen i ett par timmar..

Inga kommentarer: