10 oktober 2007

Velig

.
Ok, jag erkänner. Ibland kan jag vara velig. Vet inte riktigt vad som är bäst att göra, köpa osv. Men vad är höjden av motsatsen? En kompis (Henke) vill flytta från Knivsta och har pratat om att göra det ett tag. Det händer inte så mycket men nu verkar ketchup effekten ha slagit till på allvar. Jobbar kompis Jimmy som också bor i Knivsta berättade att de pratades vid i Måndags och då var en koll i en nybyggd lägenhet på G samma kväll. Kul tyckte Jimmy. Igår pratade de med varandra igen. Såhär gick det till:

Jimmy: Jaha, hur var lägenheten?
Henke: Nej, det blev ingen koll. Fanns inga nycklar. Men jag ska ta den. Det är redan anmält!
Jimmy: Redan anmält? Jaha? Hur stor var den då?
Henke: En tvåa
Jimmy: Ok. Men hur många kvadrat?
Henke: Det vet jag inte.
Jimmy: Vet inte? Fanns det någon balkong då?
Henke: Eh.. Jag vet inte. Men den var ju nybyggd. Det blir säkert bra..

Jag håller mig till min velighet ett tag till..

Inga kommentarer: