23 oktober 2007

Barnpsykologi

.
Jag kommer ihåg när jag var liten och skulle försöka sova. Jag låg i sängen och vred och vände på mig .

"Mamma, jag kan inte sova!" Hon kom in, satte sig på sängkanten och undrade vad som var problemet.
"Jag kan inte sova, det kliar i benen"
"Aha, det är nog bara växtverk" sa hon innan hon drog upp täcket en liten bit till och släckte lampan. Där låg jag i det mörka pojkrummet och funderade. Jag växer! tänkte jag glatt innan jag somnade. När jag tänker tillbaka fick jag höra detta ganska länge, kanske lite för länge för att det skulle vara förenat med sanningen. Jag växte till mig, till ståtliga 1,72 och har egentligen aldrig haft några problem med min längd. Men visst blev det lättare att uthärda pirret i benen när man fick något annat att tänka på.

Inga kommentarer: