24 juli 2007

Barn av vår tid (2007 ver.)




Det är dyrt med julklappar. Förra året lade vi i genomsnitt ungefär 5500:- på klappar. Sjukt mycket. Och undrar vilka som kräver mest? Det är slut med det nu. Börja bearbetningen redan nu. Eller gå rakt på sak, det kanske är lika bra.

"Jo Pontus, jag skulle behöva prata med dig om en sak. Tomten har trillat av pinn så det blir aldrig mer julklappar. Fördjävligt, men sånt e livet."

En dag av gråtande barn. Men det kanske det kan vara värt. Jag tycker det borde vara det iaf. Det får räcka med presenter på födelsedagen. Barn ska inte kräva så förbannat mycket. Sätt ner klacken i tid. För samhällets skull..

2 kommentarer:

Jesper sa...

Jag ska vara helt ärlig i min kommentar och skriva precis vad jag tycker:

Jag tycker du har helt åt helvete fel, Ja barn kräver mer idag! Det är så det är och kommer alltid att vara! Bara för att det kostar så ska det väl inte hindra barnet i från att få julklappar? Det är ingen som sagt att man måste köpa för flera tusen kronor, jag är 16 bast och i Julas så köpte jag julklappar för 1250:-. Ja det kändes i fickan men snälla nån. Hur dumt det än låter så är roligare att ge än att få!

mathias sa...

Till läsarna:
Jag är hård mot de kalla & hårda. Och Tomten finns ju inte. Släng eventuella kort från Tomteland och säg som det är. Nu!