07 december 2008

Mimare

Jag har tidigare sagt att jag förmodar säljare, eller uppsökande säljare som ett utdöende släkte. Hatade uppsökande säljare som alltid dyker upp utan avtalad tid.

Men när man tänker på utdöende släkte kan det hända att man också funderar på mimare. Vad har hänt med 80-talets mimare..?

Eller, det var ju det jag kommer ihåg. Ika Nord på tv i slutet av 80-talet. Nu var det ett tag sedan. Men man blir uttråkad av blotta tanken på hur det var då, då det mimades i tv.

Att det 2008 finns kvar en treårig utbildning till mimare på teaterhögskolan är... Eller jag vet inte riktigt vad det är.. Jag går aldrig på teater.. Det kanske haglar av mimare som har fullt upp i vårt avlånga land. Det är kanske bara jag som inte har någon koll. Men det låter helt osannolikt..

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har så rätt i dina funderingar, o du vise. Mimare. Vem anställer en mimare och till vad? Barnkalas? Tveksamt. Om man inte vill skrämma de små liven.