14 augusti 2008

Detta för oss svenskar så naturliga..

.
Läser att svenskarnas spritkonsumtion har slagit nya rekord. Men något ska vi ju vara bra på. Det är ju det som det pratas om när vi kommer utanför landets gränser, att vi är duktiga på att dricka alkohol. Det spelar liksom ingen roll om det är mallis, skidsemestern, camping i husvagn eller en gammal hederlig finlandsbåt vi besöker.

Jag och Jimmy pratade om detta och jag bestämde mig för att försöka lägga märke till detta, för oss svenskar så naturliga. Hur pratar vi om detta..?

Dagen efter (Fredag) sitter jag, Jimmy, och en gemensam kompis och dricker lite öl..*

(* öl [ö:l ] ölet subst.
massord alkoholdryck som görs av malt, humle och vatten)

"Jo, det var kanon i Bulgarien. Ölen kostade 15 kronor. Det enda som var lite värdelöst var att jag var så jäkla dålig i magen. Vi festade ordentligt första kvällen men sedan kunde jag inte dricka ordentligt, två kvällar på raken..."

Men.. När jag var i Bulgarien kunde man ju köpa en stor stark för tre kronor.

Tråkigt..

Inga kommentarer: