20 december 2007

Julkort


.
Julkorten håller sin position i Sverige genom att fortfarande vara det bästa sättet att önska en God Jul & Ett Gott Nytt År! Att med detta enkla, gammalmodiga sätt att föra fram meddelande på, med penna och papper, offra dyrbar stressig jultid vid köksbordet en Söndag i December.
.
Tack för det. Det är givetvis det bästa sättet att göra det på. Sms och mail är ett för billigt sätt att försöka övertyga på. Inte för att jag inte kommer göra det, men ändå.
.
Jag gillar mina kort i brevlådan. Även om det varje år ger mig en påminnelse om vad jag borde gjort för någon vecka sedan. Tack alla duktiga släktingar och vänner.
.
God Jul & Ett Gott Nytt År!
.
Ja, nej, det här känns inte helt ok.. Men nästa år, då finns det en chans att även från mig få ett Julkort. Men, den är nog lika liten som alla andra år, är jag rädd..

1 kommentar:

Joules sa...

ja det är mysigt att få julkort med posten, fast själv orkar jag aldrig skicka några.

God jul på dej!